
الزمالك في الميركاتو قوي بعض المراكز بشكل ممتاز جدا ، ودعم بعض المراكز بأفضل العناصر المتاحه
وحتي الان تجاهل بعض المراكز بل واهمها .
كتب :احمدعبدالنبي
في مركز المساك (اقوي المراكز)
• دعم ب محمد اسماعيل واحد من أفضل مساكين الدوري في بناء الهجمه
الي جانب حسام والوتش عناصر دوليه •
الزناري مدافع يجيد اللعب في اكتر من مركز •
مصدق عنصر اجنبي ومرشح للرحيل •
• يمتلك أيضا رفاهيه التعاقد مع عمر فايد وهو عنصر دولي
يبقي المركز ده ياخد تقييم ١٠\١٠ ونجمه
• في حراسه المرمي (دعم بأفضل المتاح)
– خلينا نتفق أن المركز ده كل اللعيبه المحليه شبه بعض
•والزمالك عنده ٣ حراس دوليين وميختلفوش كتير عن كل حراس الدوري باستثناء حراس الأهلي .
• عنده رفاهيه التعاقد مع محمد علاء حارس الجونه
المركز ده ياخد تقييم ٧/١٠ في ظل الدعم بأفضل الخيارات المتاحه .
في مركز الباك الشمال (لم نقوم بالدعم)
عندنا باكين مميزين جدا علي المستوي الفني •
• عندنا رفاهيه الاستفاده الماديه بخروج أحدهم وتبديله
المركز ياخد ٩/١٠ في حال انضباط فتوح
في مركز الباك اليمين (لم ندعم)
• جددنا لعمر جابر واخرجنا محمد محمود
• نحتاج للتدعيم في هذا المركز بظهير هجومي ضروري
• فيه شحاته والزناري وربيع بيلعبوه لكن مش بفضل الحل ده
تقييمي للمركز ٣/١٠
في المركز رقم ٦ (دعمنا بأفضل المتاح)
• عندنا دونجا وجهاد
• دعمنا بربيع ونحاول بكل الطرق في ضم حمدان
مش شايف تقصير في هذا الملف
تقييمي ٧/١٠ للاجتهاد في الملف في ظل الاسماء اللي تم التعاقد معاها
في مركز ٨ (لم نقم بالدعم بشكل صريح)
• جددنا لعبد الله السعيد
• تعاقدنا مع كايد اللي بيلعب هاف شمال في ٤٣٣
• عندنا جعفر وشحاته ومحمد السيد
تقييمي للمركز ٧/١٠ ونحتاج لعنصر اجنبي صانع ألعاب متاخر بروفايل فرجاني ساسي ويحل محل عبد الله السعيد
في مركز ١٠ (دعمنا بمعالي)
• عندنا ناصر ماهر واحمد حمدي ومعالي
تقييمي للمركز ١٠/١٠ ونجمه في ظل الفقر في هذا المركز محليا
في مركز الجناح الأيسر (دعمنا بشيكو بانزا وأحمد شريف)
نحتاج لبديل محلي متنوع يقدم المسانده لشيكو بانزا زي عبد القادر مثلا
تقييمي للمركز ٥/١٠
في مركز الفرود (دعمنا بعمرو ناصر)
• نمتلك الجزيري وناصر منسي
• نتفقد لبروفايل المهاجم الأجنبي اللي بيساهم في التدرج بالكره وقناص في نفس الوقت
تقييمي للمركز ٦/١٠ رغم وجود عناصر لكن نفتقد للجوده
الجناح اليمين (قصدت اخليه اخر مركز)
• لم ندعم بأحد.
• لا نمتلك أحد سوي ايشو (الجفالي خارج المعسكر وحازم اسامه خرج اعاره)
• نحتاج لجناح هداف يجيد الصناعه اجنبي ومحلي
تقييمي للمركز صفر/١٠ !!
مجموع التقييمات في كل المراكز
٦٤/١١٠
٦٠٪ تقريبا في ظل ال ٨ صفقات المعلنه
اذا قام الزمالك بتحسين مركز الجناح اليمين بلاعب اساسي وبديل يقفز.التقييم ل ٧٠٪
مع باك رأيت هجومي وجناح ايسر بديل يقفز التقييم ل ٨٠٪
مهاجم متكامل مع رقم ٨ متكامل نصل ل ٨٥٪
مستوي رفيع : زي رقم ٦ اجنبي (حامد حمدان ) + رقم ٨ اجنبي نصل ل ٩٥٪
وده يكون افضل حاجه نقدر نعملها
الفكره أن ٣ مليون دولار يسلكوا الليله





